woensdag 4 juni 2014

Kliederschorten

De juf van Floortje vroeg mij een tijdje geleden of ik van oude overhemden kliederschorten wilde maken voor de klas. Ik kreeg een grote tas mee naar huis, met daarin een berg overhemden. Door allerlei gekwakkel van mijn kant bleef de tas maar liggen in een hoekje van mijn werkkamer. Ik had steeds geen puf om eraan te beginnen.

Gisteren bedacht ik mij opeens dat het einde van het schooljaar toch wel heel snel nadert nu en ik nog stééds niks met die overhemden had gedaan. Dus ik installeerde mijzelf in de werkkamer en ging aan de slag. Het was nog best eng om rücksichtlos het mes te zetten in Ralph Lauren en Tommy Hilfiger overhemden. Maar dat moest toch. Voor een goed doel he.


Ik knipte de kragen eraf, haalde de labeltjes eruit en sneed een stuk van de mouwen. In de onderkant van de mouwen maakte ik een tunneltje voor een elastiek, ik naaide een ophanglusje (van een restje mouw) aan de kraag et voilá: 6 kliederschorten, klaar voor gebruik.

Voor vertrek naar school maakte ik nog snel even een fotootje van het resultaat. Door het onwillige model en de gekreuktheid van het schort moet u maar even heen kijken. ;-)




3 opmerkingen: