vrijdag 30 mei 2014

Gehaakt mandje

Jaren geleden kocht ik wat bollen Zpaghetti. Ik haakte er ooit een tas van, die ik eigenlijk nog nooit gebruikt heb omdat ie loeizwaar is. Dus met de overgebleven bollen wilde ik in ieder geval géén tas maken. Maar wat dan wel?

Nou was ik al tijden op zoek naar een leuk klein mandje voor mijn haakspullen, en toen schoot me opeens die Zpaghetti te binnen. Ik had geen patroon, maar hoe moeilijk kon een mandje nou zijn? Dus ik ging enthousiast aan de slag. Het bleek nog niet zo makkelijk om een mooie cirkel te haken die plat bleef liggen. Ik ben gewend om vooral bolvormen te haken (amigurumi, mutsjes) en om van daar naar iets plats te komen is nog niet heel gemakkelijk. Het was dus even flink puzzelen om dat goed te krijgen.

De Zpaghetti was geen feest om mee te haken. Ik vond het maar zwaar. Maar dat kan ook aan mijn pijnlijke spieren liggen. Uiteindelijk groeide er toch (vele malen uithalen later) een leuk mandje. Helaas ging er wel iets mis (dat krijg je als je te lui bent om steekmarkeerders te gebruiken), er ontstond een raar 'tuutje' aan de achterkant. Maar goed, met mijn haakspulletjes erin zie je daar niks van. Ha.


1 opmerking:

  1. Leuke mand!! Echt goed voor je haakspullen en blijft ook nog mooi recht staan...

    BeantwoordenVerwijderen