donderdag 20 juni 2013

Roosje


Al zou je het aan de hand van mijn blogfrequentie niet zeggen: de laatste tijd beginnen de creatieve kriebels weer wat te komen. Ik knipte patroondelen en stoffen voor 2 jurkjes voor Floortje, plakte 48 pagina's van een pdf-patroon aan elkaar voor een jurk voor mezelf (en vond vervolgens ergens anders een patroon dat wellicht meer is wat ik zoek). Ik ruimde mijn werkkamer grondig op, verplaatste een ladeblok en een poot van mijn tafel waardoor ik ineens 3 meter onafgebroken werkblad heb (whoei!) en zette nieuwe wielen onder mijn bureaustoel, zodat ik die 3 meter niet elke keer met 100 km per uur af leg. En toen ik toch bij Ikea was voor die wielen, kocht ik een geweldig stofje dat erom schreeuwt om tot A-lijn rok vermaakt te worden (en andere dingen, want ik nam de stof héél ruim. Ha!). En er rolde zowaar een jurkje voor Floortje onder mijn machine vandaan.

Ik maakte weer eens een Roos 5011. Waarschijnlijk een van de laatste keren, want het patroon dat ik heb gaat tot maat 104. Maar met een rekbare stof en ruim geknipte naden (en een meiske dat aan de kleine kant is - wat nu goed uit komt), past dat nog net. De stofjes gebruikte ik al eerder, maar nog niet als jurk.
Wel vergat ik (weer eens) dat de bovenpanden verbreed moeten worden als je de jurk niet als wikkeljurk maakt, dus dat vroeg nog wat creatieve oplossingen. Maar uiteindelijk was het zo gepiept en heeft madammeke -net op tijd voor het mooie weer- een zomerjurk erbij.

Er ligt er nog eentje geknipt-en-half-genaaid klaar in een andere stoffencombi, maar het weer van de afgelopen dagen deed mij vooral in de tuin zitten. Met wild door de tuin rennende, waterpistool-schietende kinderen om mij heen. Dus de naaimachine op de tuintafel zetten leek mij deze keer geen goed idee. Maar met dat weer schijnt het na vandaag weer gedaan te zijn, dus ik vermoed dat ik de komende dagen nog wel eens achter de naaimachine zal kruipen.





4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke foto van je dochter! Mooie jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een activiteiten en dat met dit weer ? Goed van je! @

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk jurkje! Inderdaad, met mooi weer wordt er weinig genaaid. Dus daarom is eht niet heel erg dat het nu weer even wat afkoelt he? Een oged excuus om weer achter de naaimachine te kruipen... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi jurkje aan een mooi meisje!

    BeantwoordenVerwijderen