maandag 3 december 2012

Jurkjes

Een tijdje geleden begon ik aan een jurkje voor Floortje, de ABC 75. Het resultaat toonde ik u al hier. Hij hoefde toen alleen nog maar omgezoomd te worden. Maar ja, u weet hoe dat gaat. Dan komt er opeens van alles tussen (een jarige zoon, Sinterklaas, een hoop gesnotter en zo) en voor je het weet ben je die hele jurk vergeten. Tot vandaag. Ik had onverwacht wat vrije momenten et voilá: de jurk is af. Foto's op model heb ik nog niet en gezien de duistere weersomstandigheden zullen die ook nog wel even op zich laten wachten. Maar u gelooft het zo ook wel he, dat ie leuk is?


Een tweede project dat ik ook alweer even geleden begon, had ik nog niet laten zien. Het is een Roos 5011, zoals ik er al meerdere maakte. Deze versie heeft geen echte overslag, maar heeft aan de bovenkant een soort nep-wikkel-stukje. Het was nog een hele uitdaging, die jurk. Niet vanwege het patroon, dat is doodsimpel. Het probleem zat hem er eerder in dat onze jongedame inmiddels in maat 110/116 zit en mijn Roos 5011-exemplaar maar tot 104 ging. En deze patronen zijn niet meer te krijgen. Ik werd dus creatief. Bijna overal voegde ik extra naadtoeslag toe en ik zette een stuk tussen het bovenste en het onderste deel. Omdat ik niet zomaar een saai reepje stof wilde toevoegen (en omdat mijn effen stofje nogal slap was), besloot ik het tussenstuk te plooien. En dat pakte alleraardigst uit, al zeg ik zelf. (En helaas komt ook dat weer niet over op de foto, argh!)

Het volgende project ligt ook alweer geknipt en wel klaar. Het is het Vogue-patroon waar ik oorspronkelijk mijn trouwjurk van wilde maken, maar waarbij toen bleek dat mijn gekozen stof helemaal niet kon met dat model. En welke ik uiteindelijk dus nooit gemaakt heb. Nu heb ik een tricot met een paisley-printje dat goed geschikt is. Wel vind ik de combi stof-patroon wat truttig, maar daar verzin ik ongetwijfeld ook wel weer wat op. To be continued dus maar weer!

1 opmerking: