donderdag 6 december 2012

Camerahoesje

Van de Sint kregen wij een klein fototoestelletje. Wij hebben al jaren een goede spiegelreflexcamera, maar die wil je niet overal mee naar toe zeulen. Soms is het gewoon handig om een klein toestelletje bij de hand te hebben.
Om de camera te behoeden voor krassen en andere ongelukjes, maakte ik een hoesje. Gewoon van een gevoerd rechthoekig lapje dat ik dubbel vouwde. Ik nam een laagje katoen, een laagje fiberfill en een laagje tricot (lekker zacht voor de binnenkant) en naaide dat aan elkaar. En daarna ging het mis. Want toen alles in elkaar zat en het tasje gedraaid was, bleek de camera er niet meer in te passen. Oeps. Gelukkig paste het wel als ik de boel niét binnenstebuiten draaide en waren de naden daar ook netjes genoeg voor afgewerkt. Dus nu is de poezelig zachte binnenkant de buitenkant geworden. Ook vergat ik voor het in elkaar naaien de klittenband te bevestigen. Dus gebruikte ik nu plak-klittenband (dat er ongetwijfeld volgende week weer vanaf is gevallen). Oh well. Als u het niet doorvertelt, dan doe ik dat ook niet, goed?


1 opmerking:

  1. dat is nog eens netjes werken .... als de binnenkant zomaar de buitenkant kan worden? IK vertel niets verder. @

    BeantwoordenVerwijderen