woensdag 4 juli 2012

Afscheid

Het zijn rare dagen, die laatste dagen van het schooljaar. Aan de ene kant het blije gevoel van vakantie. Vrijheid, zomer, de belofte van spannende, nieuwe dingen. We gaan na de vakantie naar een nieuw schoolgebouw, er komen nieuwe klasgenootjes. Floortje blijft bij de vertrouwde juf in groep 1+, maar Thijs gaat naar groep 3. Gedaan dus met kleuteren. Het echte werk gaat beginnen!

Aan de andere kant komt met die laatste schooldag ook het onvermijdelijke afscheid. Van klasgenootjes. Van het schoolgebouw. Maar vooral ook van de juf. Bijna drie jaar lang had Thijs dezelfde juf. Die lieve, enthousiaste juf die Thijs begeleidde bij zijn eerste kennismaking met het leven als scholier. We gaan haar missen!

Omdat ik de afgelopen jaren regelmatig iets maakte in de opdracht van de juf, bedacht ik dat een cadeautje in ieder geval zelfgemaakt moest zijn.Ik besloot daarom een ritstasje voor haar te maken, met daarin een klein naaisetje. Eigenlijk als grapje omdat ik haar altijd hielp met naai- en verstelwerkzaamheden en ze het het komende jaar zonder mij zal moeten stellen.


Ik gebruikte de tutorial van hier en gebruikte stoffen die ik eerder verwerkte in de kabouterpakjes die ik maakte in opdracht van de juf, om maar in het thema te blijven. Het tasje was zo gemaakt. Helaas knipte ik alleen te weinig stof voor de 'ritsdingetjes'. Daar ben ik dus niet helemaal tevreden over. Maar voor de rest was het zeker geen lastige klus, binnen een uurtje was het gepiept.
Lastiger gaat het worden om de ogen droog te houden bij het overhandigen van dit cadeau. Want ik ben normaal gesproken al een weekdier als het op kinder-aangelegenheden aan komt (u kent het wel: branderige ogen als er een zwarte piet verschijnt, snikken bij het uitzwaaien van de bus die op schoolreis vertrekt), maar zo'n laatste schooldag... aiaiai! Misschien moet ik maar een zakdoekhoesje fabriceren. Just in case.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten